GDPR/privatlivspolitik for www.kokkedal-haveservice.dk

Hvilke data indsamler vi hos Kokkedal Haveservice, og hvordan behandler vi dem? Det kan du læse mere om her.

Hos Kokkedal Haveservice sætter vi din ret til privatliv og beskyttelse af persondata meget højt og har derfor fokus på det i vores forretning og den måde, vi arbejder på. Uanset om du er privat kunde, arbejder i en virksomhed eller kommune eller er i en boligforening, skal du føle dig tryg, og vi skal leve op til den tillid, du viser i forhold til behandlingen af dine persondata.

Når vi håndterer og lagrer dine data, er det vigtigt for os, vi gør det på en lovlig og sikker måde, og at du ved, hvordan vi gør det. 

I det følgende kan du læse mere om persondatapolitikken hos Kokkedal Haveservice. Her beskriver vi, hvad vi bruger dine data til, hvordan vi beskytter dem, og hvilke rettigheder du har. Vi gør alt, hvad der står i vores magt for at efterleve GDPR, EU’s nye forordning om databeskyttelse, som trådte i kraft den 25. maj 2018. 

Data er i denne sammenhæng personoplysninger, vi har om dig, og som vi bruger, når vi skal udføre et arbejde for dig, din virksomhed, kommune eller boligforening.

Vi er de dataansvarlige – sådan kontakter du os

Kokkedal Haveservice er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, vi har om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor og er altid velkommen til at kontakte os: 

Kokkedal Haveservice
Fasanvænget 2632980 Kokkedal 
CVR-nr.: 20581298
Telefon: 26721965
Mail: ttp@kokkedal-haveservice.dk  

Hvilke typer data indsamler vi?
I forbindelse med udførelse af arbejde for dig registrerer vi almindelige personoplysninger, herunder navn, adresse, telefon/mobilnummer og e-mail adresse. Endvidere kan vi registrere data omkring din ejendom/grund til anvendelse for arbejdets udførelse.  

Det vil være data, du selv afgiver, når du bliver kunde hos os, og når du kommunikerer med os. 

Hvad bruger vi dine data til?
Vi bruger kun dine data, når det er nødvendigt, og når det sker af en af disse følgende grunde:

Hvor længe gemmer vi data?
Vi gemmer data, så længe du er kunde hos os, eller så længe det er nødvendigt. Typisk gemmer vi kun data, når vi anser det for at være af din egen interesse, at det bliver gemt. Det kan være for, at vi kan bruge dataene ved aktuelle opgaver, eller for det videre eller et eventuelt senere samarbejde. 

Visse data sletter vi med det samme, andre gemmer vi i en afgrænset periode, afhængig af hvad dataene skal bruges til, og hvilke forpligtelser vi har ifølge lovgivningen.

Når vores samarbejde ophører, gemmer vi data om dig på denne måde:  

      ● Almindelige kundedata, for eksempel navn slettes efter 5 år
      ● Fakturaer og betalinger slettes efter 5 år 

Hvem giver vi data videre til?
Vi videregiver i nogle tilfælde data om dig, når vi udfører arbejde for dig samt overholder de forpligtelser, vi har ifølge lovgivningen. 

Vi kan muligvis også videregive data til en underleverandør, som for eksempel skal vedligeholde vores it-system eller hjælpe med at levere en af vores ydelser og derfor har adgang til data. At vi videregiver data er altså ikke ensbetydende med, at dine konkrete data er videregivet, men at der teoretisk er adgang til dine data. 

De partnere og underleverandører, som vi giver adgang til vores data, har alle underskrevet en databehandleraftale og/eller en fortrolighedserklæring med os. De giver dig den samme sikkerhed, som hvis det var os, som behandlede dine data. Ingen af vores samarbejdspartnere eller underleverandører må bruge data om dig til andet end at levere den aktuelle ydelse.

Hvordan beskytter vi dine data?
Vi beskytter dine data bedst muligt og lægger stor vægt på sikkerheden omkring informationer, så vi forebygger og forhindrer, at data uretmæssigt spredes til tredjeparter eller går tabt. Vi giver kun adgang til dine data til dem, som har brug for det for at kunne udføre det arbejde, vi har aftalt med dig.

Dine rettigheder
Når du er kunde hos os, har du ret til at vide, hvordan vi bruger dine data, og hvad vi bruger dem til. Det betyder, at du altid kan få at vide, hvorfor vi har dine data, hvor lang tid vi har dem, hvem der har dem, og hvad konsekvenserne af besiddelsen er.

Du har endvidere efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.  

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder på www.datatilsynet.dk

Anvendelse af ”cookies” på vores hjemmeside
Når du besøger vores hjemmeside, www.kokkedal-haveservice.dk, indsamler vi oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af vores annoncering. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se hvordan på http://minecookies.org/cookiehandtering) og undlade videre brug af hjemmesiden.

Cookies er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil eller anden enhed det formål at genkende enheden, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som for eksempel virus. 

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Også det kan du se vejledning til på http://minecookies.org/cookiehandtering.